Виховна робота
Виховний процес в ліцеї імені Героїв Крут є невід’ємною і дуже важливою частиною підготовки ліцеїстів. Якість підготовки крутян, як майбутніх офіцерів залежить як від засвоєння ними загальнонавчальних та спеціалізованих дисциплін, так і від розуміння своїх цілей в житті та свого призначення в майбутньому. Тому в розпорядку дня ліцеїстів передбачені як звичні для шкіл заходи чи види діяльності, так і специфічні ліцейні.
Особливі завдання у виховному процесі покладені на офіцерів-вихователів. Це досвідчені та професійні як у військовому, так і в педагогічному плані працівники, які разом із ліцеїстами виконують завдання розпорядку дня протягом 24 годин на добу. Вони є тим прикладом і зразком для наслідування молоддю, остаточно формують їхню світоглядну та моральну шкалу, і під їхнім впливом кристалізується громадянська свідомість крутян.
Крутяни мають перевагу перед багатьма своїми однолітками, оскільки ще під час ліцейного навчання мають набагато більші можливості для знайомства із культурними об’єктами Львова, області та України, культурна програма для ліцеїстів втілюється постійно, систематично та на найвищому рівні. Крім того, ліцеїсти, в силу унікальності закладу, долучені до загальнодержавних і знакових подій, мають широкі можливості спілкуватися із відомими та уславленими особистостями. Це формує неповторний позитивний життєвий досвід крутян.
З початком повномасштабної війни у виховній роботі були додані акценти, пов’язані із описом, переживанням та засвоєнням ліцеїстами досвіду учасників боїв проти російського агресора. Було посилено проведення профорієнтаційної роботи та акцентовано на зустрічах із військовослужбовцями, запроваджено щоденне інформування про хід подій, пов’язаних із війною, ліцеїсти у міру можливостей беруть участь в окремих волонтерських проєктах, відвідують поранених воїнів у львівському госпіталі.
Виховна робота в ліцеї організована таким чином, що ми бачимо результативність своїх дій під час залучення вихованців до діяльності в суспільстві. Наші ліцеїсти є незмінними учасниками урочистих ритуалів чи святкувань, регулярно проводять ознайомчі заходи з однолітками або беруть участь у таких. У випадку потреби це дає можливість оперативно реагувати та посилювати ту чи іншу складову.
Серед головних завдань виховного процесу у ліцеї є:
- Національно-патріотичне виховання, зокрема:
- військово-патріотичне виховання – здійснення заходів, спрямованих на формування у юнаків готовності до захисту України, громадського сприяння безпеці та обороні України та підвищення престижу військової й спеціальної державної служби;
- формування української громадянської ідентичності – здійснення заходів, спрямованих на впровадження та утвердження суспільно-державних (національних) цінностей, розвитку громадянської ідентичності населення України;
- здійснення заходів, спрямованих на розвиток цілісної загальнодержавної політики національно-патріотичного виховання;
- підтримка та співпраця органів державної влади та органів місцевого самоврядування з інститутами громадянського суспільства щодо національно патріотичного виховання.
- Формування відповідального і впевненого ставлення до майбутнього життєвого шляху як офіцера, зокрема:
- зустрічі з учасниками бойових дій;
- профорієнтаційне спілкування з представниками силових структур України;
- спілкування із закордонними військовими спеціалістами;
- спеціалізовані візити до військових частин і військових навчальних закладів;
- участь у всеукраїнських та міжнародних військово-професійних заходах на повноцінному рівні гостей або учасників.
Додатково у ліцеї проводяться заходи, які характерні для загальноосвітніх закладів:
Формування в ліцеїстів ціннісних життєвих навичок, до яких зокрема, належать навички ухвалення рішень, комунікативні навички, навички вираження почуттів і керування ними, навички критичного мислення, навички усвідомлення негативних впливів і тиску з боку однолітків, а також навички опору їм (здатність сказати «ні» наркотикам, алкоголю, тютюнопалінню, раннім сексуальним стосункам тощо), навичка постановки цілей та ін.
Постійні заходи із профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень.
Постійні заходи із профілактики куріння, вживання наркотичних і психотропних речовин.
Профілактика негативного впливу соціальних мереж в інтернеті, зокрема, знайомство з основами кібер-безпеки, мережевого етикету, основами інформаційної безпеки, протидії ігровій та інтернет-залежності.