Круглий стіл “Проблеми і перспективи викладання англійської та української мов у спеціалізованих закладах середньої освіти військового профілю”
Напруженість навчального року і високий темп роботи з учнями, як правило, не залишають часу для цільового фахового спілкування вчителів. І ніякий інтернет-майданчик не замінить живого обміну досвідом, для якого виділено спеціальний час, місце і надано підтримку керівництва освітніми закладами. І не забуваємо про підсумкові бали випускників, від яких прямо залежить шлях майбутнього курсанта… Саме тому, за ініціативою начальника ліцею імені Героїв Крут полковника Юрія Гусара наш заклад організував проведення вчительського круглого столу “Проблеми і перспективи викладання англійської та української мов у спеціалізованих закладах середньої освіти військового профілю”. Зрештою, маємо однакові труднощі та виклики, та можемо поділитися зі своїми колегами напрацюваннями і шляхами долання перепон.
Чому обрано для початку саме ці два предмети? Для наших вчителів викладання української мови має додаткове завдання формування мовного середовища серед ліцеїстів, які походять із різних областей, мають різні рівні підготовки при вступі, але їхні життєвий поступ напряму залежить від якості ліцейного старту. Крім того, на українських філологах лежить великий додатковий обов’язок національно-патріотичного виховання. Їхні здобутки у цій сфері також потребують поширення і визнання.
У свою чергу від якості вивчення англійської мови, без перебільшення, прямо залежить наша швидкість інтеграції в європейські структури. В цьому вже переконалися наші ліцеїсти, які цього року, як і у попередні роки, були на таборах “Жальгіріс”, а також крутяни, які були і зараз перебувають в США.
Саме тому настільки цікавим є досвід, яким дистанційно поділилися на початку зустрічі її литовські учасники – вчитель-експерт Kristina Grigaitė-Bliūmienė з KTU Vaižganto progimnazija , вчитель-методист Ramunė Balčiuvienė з Kauno Maironio universitetinė gimnazija та вчитель Sviatoslavas Curikovas з Generolo P. Plechavičiaus kadetų licėjus . Їх доповіді були надзвичайно корисними для розуміння викликів і можливостей, які дає для викладання англійської мови членство країни в Європейському Союзі, офіційні переговори про вступ до якого Україна розпочала у червні цього року.
Також, серед завдань майбутнього – забезпечення такого рівня знання англійської мови, щоб можна було переходити на Military English та елементи війського перекладу. Остання ідея була підказана колегою Святославасом з Generolo P. Plechavičiaus kadetų licėjus , де практикується проведення факультативного курсу військового перекладу для кадетів. Литовські колеги проходили подібний шлях мовного розвитку кілька років тому, тому їхній досвід для нас був надзвичайно цікавим. Дякуємо за організацію цього спілкування директору Кадетського ліцею імені генерала Повіласа Плехавічюса Річардасу Жилайтісу (@Ričardas Žilaitis) та його заступнику Тадасу Венскунасу (@Tadas Venskūnas).
Також важливі думками поділилася полковник Лілія Гончарук, начальник кафедри спеціальної мовної підготовки військового факультету міжнародних відносин та права Військовий інститут КНУ імені Тараса Шевченка. Вона розповідала про ті вимоги щодо рівня володіння англійською мовою, які сьогодні стоять перед курсантами відразу після їхнього вступу.
Дякуємо колегам за участь і за велику активність! Приємно було бачити вашу небайдужість. Віримо, що ви змогли надихнутися ідеями не менше, ніж скористалися ми. До нових зустрічей!
Generolo P. Plechavičiaus kadetų licėjus,
Обласний ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою в м. Острог,
Військовий ліцей Державної прикордонної служби України,
@Червоноградський військовий ліцей Національної академії Сухопутних військ,
@Криворізький ліцей з посиленою військово–фізичною підготовкою.
Переглянути в дописі